Ako na dobrú správu sociálnych sietí?

Svet sociálnych médií sa dynamicky mení. S novými trendmi, aktualizáciami a platformami prichádza množstvo výziev a jednou z nich je … zostať v obraze s najnovšími veľkosťami obrázkov. Sociálne médiá majú tendenciu sa meniť čo do rozmerov, preto sme sa v roku 2020 rozhodli vytvoriť špeciálny manuál s ideálnymi rozmermi obrázkov pre sociálne siete.

Prejdime si spoločne 2 najpoužívanejšie platformy pre zdieľanie obsahu s Vašími potencionálnymi zákazníkmi – Facebook a Instagram.

Veľkosti obrázkov na Facebooku 2020

Facebook je zvyčajne prvá sociálna sieť, ktorú vaši potenciálni klienti kontrolujú pri hľadaní informácií o vašej značke. Chcete vedieť, ako si udržať profesionálny imidž? Pokračujte v čítaní!

800

Veľkosti obrázkov na Facebooku pre príspevky

Ideálne rozmery obrázkov: 1200 px x 630 px, minimálna šírka 470 px 

Obrázky pre príspevky, ako už názov napovedá, sú obrázky zdieľané na vašej časovej osi. Našťastie zobrazujú sa podobne ako na počítači aj na mobile, takže pred zverejnením ich nemusíte skontrolovať a tým ušetríte čas. Ak chcete tento obrázok ďalej propagovať, tzn. vytvoriť reklamu z toho obrázku, je dobré dodržať pravidlo 20% textu. To znamená, že text by nemal pokrývať viac ako 20% fotografie, pretože to môže mať za následok nižší dosah na potencionálnych zákazníkov. 

Veľkosť profilovej fotky na Facebooku

Ideálne rozmery obrázkov: odovzdané pri min. rozmeroch 180x180px, zobrazené ako 170x170px (desktop) a 128x128px (smartphone).

Profilový obrázok z Facebooku sa tiež zobrazí ako kruh, takže rohy budú orezané, pamätajte prosím nato! Ak máte na svojej profilovej fotografii nejaký obsah, ktorý chcete zvýrazniť, nezabudnite ho umiestniť ďalej od okrajov kruhu.

Veľkosť titulnej fotografie na Facebooku

Ideálne rozmery obrázkov: 851 x 315 pixelov [v súbore PNG / sRGB JPG, menšie ako 100 kB], zobrazené ako 820 x 312 px (na pracovnej ploche) a 640 x 360 pixlov (na mobilnom zariadení).

Titulné fotografie Facebooku sa zobrazujú v hornej časti každej stránky Facebooku alebo súkromného profilu na Facebooku a pri vstupe na vašu stránku. Preto by sa nemala spájať iba s vašou značkou, hodnotami alebo osobnosťou, ale rovnako treba dbať aj na správne rozmery tejto fotografie 🙂 Veľa to o Vás a vašej značke vypovedá!

Veľkosť sa najviac líši, pokiaľ ide o porovnanie desktopových a mobilných zariadení. Môže byť dobrý krok určitý obsah alebo prvky presunúť do stredu aby sa nestratili ked príde k miernemu orezaniu.

Nezabudnite tiež, že vaša profilová fotografia mierne prekryje vašu titulnú fotku – na mobilných telefónoch (priamo v strede dole) a na pracovnej ploche (vľavo dole), takže je lepšie presunúť dôležité informácie odtiaľto do nenarušených častí vašej titulnej fotografie.

Titulná fotografia udalosti na Facebooku

Ideálne rozmery obrázkov: Titulná fotografia udalosti na Facebooku: 1200 px x 628 px, pomer asi 2: 1

Táto fotografia sa zobrazí aj na inom mieste – ako miniatúra odkazu, ak sa rozhodnete zdieľať svoju udalosť ako príspevok na Facebooku. Na veľkosti záleží, ale mali by ste naozaj premýšľať aj prostredníctvom kreatívnej časti titulnej fotografie, pretože to môže povzbudiť ostatných k účasti na udalosti.

Karuselové reklamy

Táto fotografia sa zobrazí aj na inom mieste – ako miniatúra odkazu, ak sa rozhodnete zdieľať svoju udalosť ako príspevok na Facebooku. Na veľkosti záleží, ale mali by ste naozaj premýšľať aj prostredníctvom kreatívnej časti titulnej fotografie, pretože to môže povzbudiť ostatných k účasti na udalosti.


Veľkosti obrázkov pre Instagram

Mnoho obchodníkov je aktívnych na Instagrame, ale vždy nevedia, aký druh fotografie sa má nahrať. Pozrite sa, aká je ideálna veľkosť fotografie na Instagrame a aké sú správne rozmery príbehu na Instagrame. 

Veľkosť profilovej fotky na Instagrame 

Veľkosť obrázka: 110 px x 110 px, pomer strán 1: 1

Veľkosť profilovej fotografie na Instagrame sa zobrazí na vašom vlastnom profile, ale aj ako miniatúra hneď vedľa vašich komentárov alebo v informačnom kanáli Instagramu nad vašimi zverejnenými fotografiami. Podobne ako na Facebooku a Twitteri je to krúžok, preto by ste mali mať na pamäti pri príprave grafiky pre toto umiestnenie aj grafiku. Je tiež menšia ako na iných platformách, takže ju udržujte čistú.

Veľkosť príbehov na Instagrame

Príbehy: pomer strán 9:16 a 16: 9 až 4: 5, minimálna šírka 500 px, bezpečná oblasť 1080 px x 1420 px

Keď uverejňujete príbehy vo svojom profile, musíte ponechať niektoré okraje (14 – 15%) na horných (meno) a spodných (odoslať správu) umiestneniach. Čo sa považuje za veľkosť bezpečnej oblasti? 1080 × 1420 pixelov. Tieto polia môžu obsahovať niektoré z vašich grafík, takže pred uverejnením ich nezabudnite prispôsobiť, inak vaše publikum nebude môcť vidieť celý obsah.

Vaša komunikácia môže byť konzistentnejšia so správnymi obrázkami na všetkých social platformách. Ukazuje to tiež, že máte najnovšie informácie o zmenách a viete ich prispôsobiť a najmä použiť. Sledujte nás aj v budúcnosti! Budeme Vám prinášať cenné informácie zo sveta sociálnych sietí. Tím CrocoMedia.sk

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *